Biciklistička odjeća od UYN razlikuje se od ostalih brendova već na prvi pogled. Osim ekstravagantnog izgleda, ovdje će doći na svoje i pravi „fajnšmekeri“, jer je materijal od kojeg se šiva odjeća nabijen posebnim tehnologijama. Posljednjih 6 tjedana testiram najviši model biciklističkog dresa i hlača namijenjenih za ekstremno toplo vrijeme. Kako se vozi u takvom kompletu i kako funkcioniraju posebne tehnologije?
Problematika biciklističke odjeće
Kao što sam već više puta spomenuo u svojim testovima, biciklizam je vrlo specifična sportska disciplina. To se odnosi i na samu odjeću, pa je vrlo zahtjevno dizajnirati i proizvesti je tako da ispunjava sve potrebne kriterije. Prilikom izrade treba računati s netradicionalnim položajem tijela na biciklu, pri čemu je nužno paziti na njegovu prianjajuću formu. Osim toga, očekujemo čuda poput toga da bude moderna, udobna, elastična, aerodinamična i pritom naravno funkcionalna. Pogledajmo kako su to uspjeli majstori iz UYN, čiji je cilj postaviti nove standarde u području funkcionalne odjeće.
O brendu
Ovaj ekskluzivni talijanski brend bavi se proizvodnjom vrhunske funkcionalne odjeće i na tržištu je relativno nov, a 2018. ga je lansirala Trere innovation, gdje imaju više od 60 godina iskustva u ovoj problematici. Sama vizija tvrtke i ekološki proizvodni proces su vrlo zanimljivi, a koga zanimaju detalji, neka svakako pročita ovaj ČLANAK.
Odjeća puna tehnologija
S ciljem stvaranja novog trenda u funkcionalnoj odjeći na tržište dolaze i nove moderne tehnologije. Ako netko želi znati sve nazive i funkcije, preporučujem pogledati web. Funkciju i značaj materijala koji se koriste u proizvodnji, sažeo bih u sljedeće točke:
- bešavna tehnologija za maksimalan raspon pokreta i udobnosti
- maksimalna prozračnost i lakoća zahvaljujući posebnom organskom vlaknu NATEX.
- aerodinamika
- udobnost
- zaštita od UV zračenja
- regulacija topline, po potrebi grije, izolira ili odvodi toplinu
- regulacija znoja, vlakna su sposobna odvoditi višak znoja i vlage, a po potrebi ga koriste za stvaranje optimalne temperature
Izbor dresa
Za test sam dobio najviši model s oznakom BIKING AIRWING, koji je namijenjen za iskusne bicikliste i posebno je prikladan za ekstremno toplo vrijeme. Odabrao sam veličinu L na visinu 184 cm i 84 kg. Iako sam dugo razmišljao da ću ga voziti u ekstremnoj vrućini, „batman“ u meni nije izdržao i odabrao sam svoju omiljenu crnu boju. Netko će pomisliti: Crna za vrućinu? Jednom sam čitao da ljudi koji žive u pustinji nose crne burke kako bi stalno osjećali konstantnu temperaturu, pa ako se to pokazalo dobrim u pustinji, valjda će i kod nas biti u redu.
Unboxing
Kroz godine koliko „bajkam“ imam razna iskustva s tvrtkama koje se bave prodajom biciklističke opreme. Danas znam da puno o samoj tvrtki i kvaliteti proizvoda može reći i način pakiranja. Neke tvrtke vam stvari „bace“ u plastičnu vrećicu i to je to. Kod boljih komada biciklističke odjeće navikao sam na zanimljive oblike pakiranja. Mislio sam da me više ništa ne može iznenaditi, ali kad su stigle stvari od UYN, rekao sam si: „Zaista s osjećajem“. Dres je bio zapakiran u kutiji na kojoj je bilo puno informacija, a nakon otvaranja iskočio je još jedan „lepolero“ na čijim su stranicama bile detaljno razrađene informacije o tvrtki, njezinoj viziji i naravno tehnologijama kojima komplet raspolaže. Konačno dolazim do dresa i kažem si: „Predivno“.
Test dresa BIKING AIRWING
Dizajn:
Već na prvi pogled jasno je da je namijenjen biciklistima koji vole nešto potpuno drugačije od sintetičkog standarda.
Rukavi i trapezasti dio:

Kod dresova koji u nazivu imaju aero, ovu zonu gledam detaljno, jer kod nekih skupih aero komada imam iskustva s efektom stezanja zbog pretjerane kompresije, a to ne volim. Neugodno mi je kad mi tijekom cijele vožnje rukav steže protok krvi na bicepsima. U UYN su se potrudili pri izradi. Rukavi su bez kompresije, na dodir potpuno nježni i lijepo prate oblik ruke. Nigdje ne stišću i ne stežu. Imaju silikonski završetak pa se ne podižu prema gore ni pri većim brzinama, ne podvlače se, ne roluju, ne lepršaju. Cijelom dužinom rukava, pa čak i u trapezastom dijelu, nalaze se aero izbočine koje poboljšavaju strujanje zraka oko vozača.

Ovratnik:
Ovaj dres mi savršeno pristaje i na vratu. Zahvaljujući anatomskom kroju napokon me ne stišće patentni zatvarač na grlu u položaju na biciklu, s čim sam jako zadovoljan.
Prednja i stražnja duljina dresa:
Još jedna vrlo bitna stvar je pravilan omjer prednje i stražnje duljine dresa. Ovdje dolazimo do netradicionalnog položaja tijela na „bajku“. Ne volim kad sjednem na bicikl, a dres mi u toj poziciji na donjem dijelu trbuha viri do umetka hlača, ili se rola, smeta. Prilikom izrade pazili su na ovaj detalj, prednji dio je kraći od stražnjeg i također ima anatomski kroj pa do takvog rolanja ne dolazi.
Stražnji džepovi:
Specifičan dio kod biciklističke odjeće su stražnji džepovi. Mnogo puta mi se dogodilo da dobijem lijep komad odjeće, ali kad u džepove „naguram“ više stvari za duži trening, završim s njima na stražnjim bedrima, a tako se zaista ne može voziti. Na testiranom modelu su džepovi 3. Sviđa mi se što su obrubljeni plavim reflektirajućim elementom pa povećavaju vidljivost na cestama čak i onima koji vole tamne boje kao ja. Džepovi su dovoljno veliki za mobitel, kabanicu ili „tračnice“. Čak i kad su puni, ne pomiču se prema stražnjem dijelu tijela, jer na donjem dijelu dresa ima silikonski rub koji to sprječava. Što se tiče izvedbe džepova, izuzetno sam zadovoljan. Puno vozim i u terenu i ništa mi tijekom vožnje nije ispalo iz džepova, ali ipak imam i neke dresove gdje postoji dodatni džep s patentnim zatvaračem ili bočni džep za otpad, i to mi ovdje malo nedostaje.
Patentni zatvarač:
Još jedna od važnih stvari na dresu je patentni zatvarač. Na modelu BIKING AIRWING je postavljen cijelom dužinom. Patentni zatvarač ide lako i završetak na klizaču je dovoljno velik, pa se njime može lako rukovati i jednom rukom. No, zahvaljujući anatomskom vratu i izvrsnoj funkcionalnosti, ne trebam ga uopće otvarati tijekom vožnje.

Funkcionalnost:
Ove karakteristike dresa su zaista super. Dizajneri su se potrudili do detalja, jer se svaki dio dresa sastoji od drugog materijala koji ima različite važne funkcije. Moram reći da mi se ova odjeća još više dokazala u terenu nego na cesti. S dolaskom lipnja stigli su nam valovi ekstremnih vrućina. Naravno, na utrkama ne biramo vrijeme starta i obično se održavaju od 11 do 14 sati. Dakle, u najvećoj vrućini, gdje mi garmin na trailu ili livadi često pokazuje i 40 stupnjeva. Osobno imam problem s pregrijavanjem organizma i u običnom sintetičkom dresu se ne osjećam ugodno u takvom „safariju“, jer je potrebno imati dvije slojeve i sve se to nekako lijepi zajedno, a to mi jednostavno smeta.
BIKING AIRWING ima veliku prednost u odnosu na obične dresove u tome što je 2 u 1 i tehnologije najbolje funkcioniraju na golom tijelu, dakle potkošulja ovdje nije potrebna. To mi u takvom vremenu puno više odgovara. Dres osigurava osjećaj ugode prvenstveno zbog svoje lakoće i ugodnosti na tijelu. Glavna komponenta je posebno organsko vlakno NATEX. Izrađeno je od ricinusovog ulja, izuzetno je lagano, brzo se suši i prirodno je antibakterijsko. Na prvom treningu u ovoj odjeći pitao sam se: „Imam li ja uopće nešto na sebi?“ Jasno je da mi je pri fizičkom naporu na 33 i više stupnjeva vruće, ali se ipak osjećam dobro, čemu pridonose i druge korištene tehnologije.

COOLTUNE je 3D, pletena tkanina koja stvara prozračne zone za povećanje ventilacijske moći. Budući da dres savršeno upija znoj s tijela i brzo se suši, višak znoja mi ne začepljuje pore i tijelo se tako može bolje i brže hladiti. U području leđa, gdje se čovjek najviše znoji, nalazi se mikroperforirani panel za brzo odvođenje viška topline s tehnologijom AIRPUNCH. Ovaj panel je toliko tanak da vam kroz njega proviruje leđa, ali ne morate se bojati opeklina, jer ovaj dio ima UV filter 30+. Problema mi ne stvaraju ni prijelazi sunce/sjena, niti uspon na nadmorsku visinu gdje je i do 5 stupnjeva manje, jer tehnologija HALOFLEX brine da tijekom cijelog napora osjećam konstantnu temperaturu i dodatno održava moju kožu suhom.
Izdržljivost: Nakon šest tjedana intenzivnog korištenja na treningu ili utrkama, ne viri ni jedna nit. Dres se nije rastegnuo, nije se skupio, zadovoljan sam.
Test hlača BIKING RACEFAST
Hlače su specifičan dio biciklističke odjeće. Osobno sam spreman u njih uložiti više, jer u sedlu bajka provodim duge sate i na kvaliteti mi je jako stalo.
Dizajn:
Hlače od UYN razlikuju se od običnih na prvi pogled. Izgledaju kao pletene. Kod crne boje to izdaleka nije toliko uočljivo, ali ljudi na utrkama ili treningu često su me pitali što su to za super „gaće“. Osobno mi se takve stvari sviđaju. Lijepo je privući pažnju i biti zanimljiv. Naravno, najvažnija su funkcionalna svojstva, pa pročitajte kako mi se vozi u njima.
Veličina:
Također biram veličinu L i hlače s trakama. Imam specifičnu građu. Bedra su mi dosta velika, a struk prilično tanak pa sam se malo bojao hoće li mi odgovarati. Srećom, sve odgovara kako treba i ovdje osjećam prednost posebnog materijala u odnosu na običnu lycru, jer se može prilagoditi. Po mom ukusu su šorcevi malo duži, ali nije problem malo ih podići.

Umetak:
To je ključni dio svake biciklističke hlače. Od njega ovisi hoće li vaša vožnja biti ugodna i hoćete li se vratiti kući s osmijehom ili s bolnom grimasom i modricama na intimnim dijelovima. Na hlače je stavljen deblji umetak, što je kod kvalitetnih modela određeni standard. Ima oznaku HP110 PAD i njegove jake strane su prozračnost i anatomski oblik. Ima dvije razine gustoće. Osobno mi odgovara. Bez problema sam izdržao i duge, zahtjevne treninge. S vanjske strane umetka korišten je grublji materijal. To ćete cijeniti pri usponima na strme brda i snažnom pedaliranju, jer se na sjedalu nećete klizati. U ekstremno toplom vremenu pozitivno se pokazuje i spomenuta prozračnost. „On i oni“ bili su suhi, bez pretjeranog znojenja, lijepljenja, tu problematiku sigurno dobro poznajete. Također nije došlo do iritacije stražnjeg dijela tijela niti do ogrebotina ili znojenja područja oko kukova.

Tiranti + pojas:
Tehnologija ERGO TENSYON osigurava da vam naramenice savršeno pristaju, ne kližu se i prilagođavaju se ergonomiji leđa. Zanimljivo su riješili pojas, gdje su postavili elastična ojačanja s nultom debljinom. Zahvaljujući anatomskom obliku ne stvaraju točke pritiska i pružaju šorcevima stabilnost.

Funkcionalnost:
Rijetko možemo govoriti o funkcionalnosti donjeg dijela biciklističke odjeće. No ovdje, zahvaljujući korištenim materijalima i tehnologijama, hlače funkcioniraju slično kao gornji sloj. Prilikom izrade nije korišten kompresijski materijal. Za maksimalnu učinkovitost brine se tehnologija DYNAMIC VENTCUFF, koja osigurava da se materijal otvara i skuplja tijekom okretaja, čime omogućuje protok zraka do bedara. Zahvaljujući tome, bedra se ne znoje i ne pregrijavaju, što pozitivno utječe i na sam učinak. Unatoč izostanku kompresije, šorcevi su dovoljno prianjajući, ne pomiču se prema gore, ne podvlače se i pri velikim brzinama ne lepršaju. Na stražnjoj strani hlača nalazi se reflektirajući logo brenda kao sigurnosni element.
S ljetnim kompletom od tvrtke UYN sam jako zadovoljan. Osim izvrsnih funkcionalnih svojstava, također je antibakterijski i uopće ne smrdi. Moram reći da mi uljepšava ljetno razdoblje u sedlu bajka. Ekstrem su bile npr. MSR u MTB XCO u Košicama, gdje je zaista bilo 40 stupnjeva i u običnom dresu bih se vjerojatno dobro skuhao. Mislim da za toplo vrijeme nema boljeg izbora. Po mom mišljenju, tvrtka je definitivno postavila ljestvicu vrlo visoko i mislim da bi se ovakvim trendom trebali razvijati moderni sportski materijali.
PLUS: dizajn, funkcionalnost, lakoća, ekstravagancija, moderne i progresivne tehnologije, izdržljivost, antibakterijsko, ne smrdi
MINUS: po mom ukusu duže hlače, nedostatak malog džepa s patentnim zatvaračem ili "eko džepa"
ODLUČITE SE ZA OVO AKO: tražite biciklističku odjeću premium kvalitete, ljubitelj ste modernih tehnologija, znate cijeniti kvalitetu povezanu s većom investicijom i želite uživati u vožnji u maksimalnoj udobnosti.