S ceste na cestu - prvi dio>

Ova priča govori o tome kako je osoba već pogođena biciklizmom počela voziti cestovni bicikl, testirajući svaki dobronamjerni savjet na sebi.

NEIZLJEČIVO 

Bilo je to 2pk godine (prije korone), kada se čulo poznato drhtanje i napetost u cijelom tijelu. Svatko tko posjeduje više od 1 bicikla sigurno je prošao kroz ovo više puta i možda je, ne znajući o čemu se radi, popio tablete za smirenje. No, tu tremu neće pomoći nikakve tablete - to je potreba za kupnjom drugog bicikla.

Posebno NEMOJTE KUPUJTE PROPUSNICU!

To su bili svi savjeti koje sam dobio. Problem je bio što sam već imao MTB i za put na posao mi je trebao nešto s užim upravljačem i manje udobnim sjedalom. Osjećao sam potrebu za brzinom i uskim dresovima. Nije prošlo dugo i eksperimentalni Favorit, koji je bio prevelik za mojih 164 cm, zamijenio je rabljeni karbonski Cube Axial.

KUPNJA TEK POČINJE

Ura! Posjedujem bicikl! Znam pedalirati, znam kočiti, ništa me ne može zaustaviti! Samo ako hej. Moja prva vožnja u svježe uhvaćenom jednotočku bila je od Rače do Rusovieca. Već sam s Figarom doživio prvu smrt u očima, kada mi Škoda Felicia nije dala prednost. Moja naivna ideja o tome kako bi kočnice trebale funkcionirati, potkrijepljena dugogodišnjim iskustvom s MTB diskovima, širokim gumama i niskim težištem, nestala je u oblaku prašine i psovki. Oba kotača su proklizala, bicikl u stranu i ja sam se zaustavio nekoliko centimetara od otvorenog prozora gospodina s ostatkom ručka u brkovima.

Vjerojatno se tako osjećaju bollywoodski kaskaderi kad se sa svojim konjem bace pod osovinu zapaljenog kamiona, samo da bi im iskočili na noge s druge strane. "Iznad svega, nemoj kupiti kartu za put", čuo sam u svojoj glavi.

BICIKLU JE MJESTO NA CESTI, A NE NA KROVU

Još nisam ni poslao novac na račun izvornog vlasnika, a već sam naišao na drugi problem. Ovaj put se doslovno srušila. Moj tadašnji dečko i ja vozili smo se mojim lijepim novim biciklom na krovu njegovog starog ružnog auta, neprestano podsjećajući jedno drugo da ga moramo skinuti prije garaže. Što se dogodilo valjda je svima jasno pa neću nepotrebno razvlačiti. Dok smo ulazili u garažu, čuli smo zlokobnu tutnjavu. Nešto kao kad 7 kg mješavine ugljika i metala udari u metalna vrata. Uslijedio je zvuk udarca 6 kg karbona (i metalne mješavine) o betonski pod garaže.

Onda smo samo sjedili nekoliko sekundi i gledali u suprotni zid. Prijatelj se usudio izaći prvi. Nevjerojatnom srećom bih nazvao to što je bicikl dobio samo površinske ogrebotine i poderani kotač. Garažna vrata su bila ulubljena, klizi krovnog nosača su se iskrivili poput pljuvačke kugle preko krova, a karoserija je dobila novi lunarni krater. Bez suvišnih nagađanja došli smo do jednoglasnog zaključka da bicikli više nikada neće ići na krov automobila. Za mene je to preveliki rizik, a moj prijatelj nije mislio da je njegov auto star i ružan.

OD PIVA DO CAPPUUCCIINNUU

Ljudi koji voze Enduro često se nazivaju zvijerima. U njihovu obranu moram reći da je to istina. Tako slatka djevojčica. Razumljivo je - zakoračiti do bifea na brežuljku sjedeći na stolici s punim ovjesom, koja upija potrošenu kinetičku energiju učinkovitošću pingvina, nešto je drugačije nego letjeti gore na cesti. To je upravo ono što dewy Iontic traži. I dok vožnja stazama donosi euforične osjećaje sreće i posljedičnu želju da sjedimo sa sličnim invalidnim prijateljima, gdje razmjenjujemo iskustva, tko je gdje zagrlio koje drvo, cestovni biciklizam zahtijeva sasvim drugačiji oblik dopinga i slavlja. Da, govorim o kofeinu.

Uvijek sam imao pozitivan odnos s kavom. Krišom sam ga pila u osnovnoj školi. Ova točka prelaska na cestovni biciklizam činila mi se najmanje problematičnom. Ali i to ima svoje zamke. Dolijevati jedan espresso za drugim ili sjediti s grlom kave dovoljno dugo da se vozač barem malo regenerira? Moj unutarnji raskol riješila je mliječna pjena na cappuccinu. I dalje se teško sjećam koja se slova u riječi cappuccino dupliraju, pa ponekad pomiješam i napravim capuucinno ili capuccino, ili pivo. Ali navikavam se.

RIJEŠITE SE RUKSKA

Putnici ne nose ruksake. Putnici čak ni bubrege ne nose. Neki putnici nose džepove na okviru i obješene ispod sedla, ali najortodoksniji šampioni ne nose ništa osim dresa natrpanog opremom, odjećom, štapovima i tko zna čime još sve trpaju unutra. Mogao bih se zakleti da sam jednom vidio natjecatelja kako izvlači cijelu glavicu cvjetače iz svog dresa i šalicu sojinog lattea s natpisom IM VEGAN.

U svakom slučaju, ova informacija je u mene ulazila tek postupno i trebale su mi gotovo pune dvije godine da shvatim zašto je to tako.

Naravno, počelo je s vožnjom na posao s ruksakom na leđima. Osim civilne odjeće, u ruksaku sam imao i kutiju za ručak, a ponekad i laptop. Naramenice su mi se nemilosrdno zarile u ramena, a ruke su me boljele od vrhova prstiju do podlaktica prije nego što sam se uspio oznojiti kroz dres na leđima. Jedino rješenje bilo je izboriti mjesto na poslu među skladištarima u zajedničkoj garderobi. Skidati naljepnice nogometne momčadi s navijačima poznatim po ozbiljnom mišljenju o manjinama i piškiti po teritoriju iz napuštenog prašnjavog ormarića. Najljepši ormarić u igri - ukrašen najluksuznijim brendovima sportske opreme, a u njemu se izmjenjuju elegantne platnene haljine i prozračna znojna likra. Htio bih podijeliti fotografiju kabineta, ali vozim se kući gotovo godinu dana.

PREŠAO SAM NA SLJEDEĆU RAZINU

I ravno u bubreg. Kupio sam stvarno prekrasan bubreg. Pažljivo sam birao. Problem s krvarenjem ruku je nestao. S ponosom sam nosila svoj bubreg cijele sezone, sve dok se na fotografijama iz zajedničkih vožnji nisam počela prepoznavati kao "ona s kvrgom na guzici". Možda nije bio baš elegantan, ali samo stalna korekcija remena koja je pritiskala donji dio trbuha uvjerila me da ga ostavim za kraća MTB putovanja i povremene zimske ekspedicije, kada morate žonglirati slojevima odjeće .

Dobio sam džep za okvir u zadnjem koraku. Ipak, najviše od svega nosim kovčeg s najpotrebnijom opremom za popravak uboda umetnutog u jedan od dva držača boce. Za sve ostalo tu je dres. A to je značilo i konačno i definitivno odvajanje od MTB-a, jer dresovi za brdske bicikle rijetko kada pružaju udobnost tri džepa na stražnjem dijelu. Ako je nepisano pravilo biciklizma da bicikli koje nosite u automobilu zajedno moraju vrijediti više od samog automobila, onda bih dodao da vrijednost odjeće koju nosite uz bicikl mora biti barem u cijeni bicikla. najjeftiniji bicikl u kućanstvu .

Za kraj samo mali savjet - majica bez rukava zaista nije najbolji izbor za duža ljetna putovanja. Sljedeći put ću napisati više o svojim otkrićima vezanim uz cestovni biciklizam. Na primjer, o tajanstvenoj masti na stvari "tamo dolje", o tome kako moja majka zna više o TDF-u od mene, ali uglavnom o tome koliko se priroda biciklista otkriva kada vozeći se u kuku< /strong>po periferiji Bratislave. U početku mi se cestovni biciklizam činio kao nužno zlo, no što više o njemu otkrivam, sve mi je zanimljiviji ovaj svijet uskih dresova.

S poštovanjem i "prvo upravljač!"