Priprema bicikla za zimu>

Ispravan bicikl jamstvo je dobre vožnje i zadovoljnog biciklista. Nakon zahtjevne sezone komponente su često istrošene, a njihova zamjena prije zime može spriječiti mnoge komplikacije, bilo tijekom zimske vožnje ili na početku nove sezone.

U današnjem članku pogledat ćemo kako pripremiti svoj bicikl za zimu s dvije različite točke gledišta. Prvi je jednostavniji i odnosi se na one koji bicikl zimi stavljaju u podrum, a vade ga tek u proljeće. Drugi je za one koji ne mogu zamisliti dan bez bicikla i njima zimi ne predstavlja nikakav problem.

,Priprema bicikla za zimu"

Na prvi pogled, možda jednostavna stvar. Pada prvi snijeg i bicikl još samo treba "odgurati" u podrum. Mnogi ljudi čine ovu grešku. Onda se u proljeće ne moraju pitati koje iznose služba od njih traži. Vrlo je lako izbjeći velike troškove usluge.

Prvi korak je temeljito pranje bicikla. Naravno, za to namijenjene pripreme. Nakon pranja dobro je provjeriti komponente koje se brzo troše i koje su tijekom sezone imale najviše posla. Ekstremna istrošenost, vidljiva čak i golim okom. Istrošenost lanca možete lako provjeriti tako da ga pokušate malo podići na velikom mjenjaču. Ako se lanac ne pomiče i zalijepi za zube pretvarača, tada njegova zamjena još nije potrebna. Ali ako možemo podići lanac za nekoliko milimetara ili čak centimetara, onda je lanac istrošen i treba ga zamijeniti. Međutim, preporučujem da nabavite mjerač lanca, koji je jeftin i vrlo zgodan alat za ovu svrhu.

Istrošeni lanac također može skratiti vijek trajanja kasete. Jako istrošen uložak prepoznaje se po tome što mu zupci nisu četvrtasti nego su deformirani više prema vrhu.

Osim komponenti, moraju se provjeriti i svi ležajevi i njihova zračnost. Bilo da se radi o središnjem ili čelnom sastavu, volja u njima može biti ne samo dosadna, već i prilično opasna. Iskakanje u središnjoj kompoziciji više je neugodno nego opasno. Ali, na primjer, sa sklopom glave, njegov zazor može biti vrlo opasan u nizbrdicama, kada bicikl može opasno vibrirati prilikom kočenja. Ako niste potpuno sigurni, bilo bi dobro da vaš bicikl pregleda serviser.

Nakon provjere i procjene istrošenosti pojedinih komponenti, slijedi onaj manje ugodni dio, odnosno njihova zamjena ili popravak. Često bicikl ne treba ni servisirati, a mnoge poslove servisiranja možete obaviti kod kuće. Na primjer, za podmazivanje sklopa glave dovoljno je imati pri ruci imbus ključ i vazelin. No, ako je odlazak u servis nužan, bolje je bicikl dati na popravak prije nego što ode na zimski odmor. Nakon temeljitog servisa, bicikl je spreman za "zimnicu" a na proljeće je dovoljno napumpati gume.

Zimsko podešavanje bicikla

Za skupinu ljudi koji su vjerni biciklizmu čak i za mraznih dana, donosim nekoliko savjeta i trikova kako uživati ​​u vožnji zimi što je više moguće. Kao što sam već spomenuo, važno je imati čist bicikl. Tijekom zime primjenjuje se nekoliko puta više. Sol za ceste, koja može brzo otopiti snijeg i led na cesti, također može vrlo brzo razgraditi mnoge komponente. Komad stare duše dovoljan je da zaštiti neke komponente od soli. Primjerice, na mjestu gdje se nosač sjedala spaja s okvirom dovoljno je provući cjevčicu koja će spriječiti ulazak soli u okvir bicikla. Također je korisno očistiti i podmazati amortizere nakon svake vožnje, posebno na brdskim biciklima. Isto vrijedi i za lanac.

Pređimo s čistog bicikla na dodatnu opremu. Krenimo od dna, s kotačima. Dobro je uske i glatke gume zamijeniti nečim širim s dubljim uzorkom. Najbolje je imati dodatne kapute za trening ili za zimu koje nam neće biti žao uništiti. Gume pod tlakom neće se baš dobro držati na snijegu, ispod kojeg je često led. I stoga, smanjenjem pritiska neće vam biti zahvalan samo bicikl, već i vaše tijelo koje će vas spasiti od modrica. Blatobrani zimi svakako spadaju iznad kotača. Danas na tržištu postoji mnogo stilskih dizajna koji ne samo da dobro izgledaju na biciklu, već i obavljaju svoju funkciju. Uostalom, nitko se ne želi vratiti kući mokrog dupeta, a zatim se prehladiti ili na neki drugi način razboljeti.

Dani su kratki, pa postoji velika vjerojatnost povratka kući nakon što padne mrak. Pitanje sigurnosti bicikla jedno je od najvažnijih. Vidjeti i biti viđen trebao bi biti osnovni moto svakog biciklista. Segment svjetala za bicikle je posljednjih godina dosegao visoku razinu, a danas na tržištu možete pronaći svjetla koja vam noć mogu pretvoriti u dan. Kad je riječ o svjetlima, ne treba birati one najjeftinije, koje se zimi vrlo brzo mogu potrošiti. I zato je bolje uložiti u nešto kvalitetnije. Osnova na koju se trebamo osloniti pri odabiru svjetla za bicikl je njegova svjetlina koja se izražava u lumenima. To znači da što više lumena svjetlo ima, to bolje svijetli i bolje ste vidljivi. Minimalni lumen koji svjetlo za bicikl treba imati je oko 300-500. Posljednji aspekt koji je dobro uzeti u obzir pri odabiru svjetla su modovi koje svjetlo sadrži. Trepćuće svjetlo brže uočava vozač ispred automobila. Reflektirajući elementi ne izgledaju najbolje na biciklu, ali i oni mogu puno pridonijeti boljoj vidljivosti.

,Zimák"

Zimák je dodatni bicikl dizajniran za zimsku vožnju. Naravno, ne može si svatko priuštiti takav bicikl. Ali to ne mora uvijek biti skupa stvar. Prednost takvog bicikla je što je upravo dizajniran za zimsku vožnju, tako da isključivo na vama ovisi kako ćete ga namjestiti. To može biti stari bicikl kojemu je došao kraj životnog vijeka i dovoljno je promijeniti nekoliko komponenti na njemu ili neki jeftini bicikl s bazara koji možete modificirati po svom ukusu. Na takvom biciklu možete se i dobro zabaviti, što zapravo i jest zimski biciklizam. Teške i duge treninge treba zamijeniti kratkim, ali zabavnim izlascima.