NA ŠTO PAZITI KOD ZIMSKE VOŽNJE BICIKLIJA?>

U prošlosti me takav "biciklizam" nije privlačio, ali dolaskom modernih materijala i blažim zimama postao sam cjelogodišnji "jahač". Trenutno iza sebe imam već nekoliko zimskih sezona koje su me naučile kako kvalitetno, udobno i prije svega sigurno trenirati i u najzahtjevnijim uvjetima. Sažeo sam iskustvo koje sam stekao tijekom godina u sljedećim točkama za vas:

ODJEĆA

Visokokvalitetna sportska odjeća alfa je i omega zimskog jahanja. Ako ga nemate, nemojte ni sjesti na bicikl u takvim uvjetima, jer će se nakon nekog vremena trening pretvoriti u mučne muke, koje će “na betonu” završiti prehladom ili bolešću. Nemojte štedjeti i ulagati u odjeću, a pritom iskoristiti prednosti modernih materijala. Najviše ćete cijeniti njihova funkcionalna svojstva i to što se ne ispuhuju, otporni su na vodu i vjetar, prozračni su te će vas dovoljno zaštititi od razaranja vremenskih nepogoda.

Osim kvalitetnih jakni ili hlače ostali dodaci poput kapa, zimske tenisice, čarape i rukavice. Sve to možete pronaći na web stranici Holokolo.

IZBOR RUTE

Važan aspekt zimske zabave u sedlu "bajke" bit će izbor rute. Idealno je voziti se negdje izvan glavnih cesta, ili off-road. Nadalje, sa stajališta toplinske udobnosti, razumno je izbjegavati dugi uspon i kasnije spuštanje. Odlično je ako znate locirati svoju rutu na kraćem krugu s izmjeničnim profilom terena, s kojeg se možete brzo vratiti kući u slučaju promjene vremena, kvara na biciklu ili hipotermije .

VIDLJIVOST

Zimsku sezonu karakterizira činjenica da brzo pada mrak i općenito je manje svjetla tijekom dana, paradoksalno čak i za sunčanih dana. Stoga, kada odlučite investirati u odjeću, birajte stvari s reflektirajućim elementima ili u vrlo vidljivim kombinacijama boja.

Naravno, ovo je samo pola bitke da budete dovoljno vidljivi i budite sigurni da dobijete kvalitetu svjetla i bljeska s velikom svjetlinom. Ne zaboravite da su naše ceste u posljednje vrijeme prepune bahatih i agresivnih vozača, stoga svakako nemojte podcijeniti ovu točku.

BICIKL

Sol, snijeg, voda i blato definitivno nisu dobri za bicikl, pa ako imate zimski bicikl na raspolaganju, trenirajte na njemu i po najgorem vremenu. Ako nemate takvu mogućnost, svoju "jedinicu" dobro operite i podmažite nakon svake vožnje, jer ako zabrljate, na proljeće će biti u jadnom stanju. Više o tome kako se brinuti za svoj bicikl zimi možete pročitati na Adriánovom blogu Priprema bicikla za zimu.

PLAŠTE I PRITISCI

Zimi je više neravnina, rupa i nereda na cesti. Ako vozite izvan ceste, snijeg može pokriti kamenje i razne druge zamke. Stoga je idealno odabrati deblje gume s mekom smjesom i dovoljno visokim uzorkom.

Nadalje, potrebno ih je napuhati na niže tlakove. Time ćete dobiti veću udobnost u pogledu voznih svojstava, a uz to ćete izbjeći probušivanje. Tubeless sustav također se dokazao tijekom godina, smanjujući učestalost kvarova na minimum, jer brtvilo bez problema brtvi manje rupe.

HRANA I PIĆE

Tijekom fizičkih aktivnosti po hladnom vremenu, ljudsko tijelo mora potrošiti više energije kako bi pokrilo gubitak topline. Zbog toga je potrebno unositi dovoljno ugljikohidrata u dovoljnoj količini i redovito. Što se tiče pića, idealno je hipertonično ionsko piće s većim udjelom ugljikohidrata. Svakako odaberite i barove i ne zaboravite jesti i piti u pravilnim razmacima.

Svakako nabavite termo bocu , jer ćete nakon pola sata vožnje sa standardnom bocom popiti sladoled od pića. Stavite kolačiće i štanglice u jaknu gdje se neće smrznuti ili ćete o njih polomiti zube. Na sljedećoj vezi možete pronaći visokokvalitetne dodatke prehrani .

ALATI

Probušiti gumu ili se suočiti s drugim tehničkim problemom najgora je stvar koja vam se može dogoditi, jer kada ste prisiljeni stati, tako brzo gubite tjelesnu temperaturu. Iz tog razloga uvijek uz sebe imajte alat i rezervnu cijev te pokušajte otkloniti kvar u što kraćem roku. Ovdje je izvrsno imati CO2 bocu sa sobom, a njenom upotrebom možete lako popraviti kvar u roku od 5 minuta. Osim toga, preporučam da nosite i višenamjenski ključ sa zakivkom i karikom za lanac, gdje ga u slučaju loma možete brzo dovesti u radno stanje.

OBIM OBUKE

Nemojte pretjerivati ​​s volumenom i intenzitetom treninga. Ako raznolikom planu vježbanja u trajanju od oko dva sata dodate dva putovanja tjedno, bit će to baš kako treba. U treningu se uglavnom usredotočite na razvoj osnovne izdržljivosti tempa i tehnike vožnje. U ovoj fazi pripreme nema smisla forsirati ga nepotrebno velikim volumenom i intenzitetom, jer bi takav put bio vrlo kontraproduktivan.

FREKVENCIJA PRAĆENJA

Tijekom treninga pokušajte povećati kadencu okretanja pedala na 90 do 100 okretaja u minuti. Prednost koju ćete dobiti bit će veća cirkulacija krvi u nogama, što će vam pružiti veću toplinsku udobnost , plus mišići će biti dovoljno zagrijani, a time ćete spriječiti ozljede mišića koje bi mogle nastati uslijed neke neočekivane kontrakcije (npr. proklizavanje kotača, proklizavanje, balansiranje na skliskoj podlozi itd.)

OKRETANJE I KOČENJE

Sigurno ste primijetili da je tijekom zimske sezone više nereda (prašine, posipa, itd.) u zavojima ili raskrižjima. Zato je važno zakočiti prije vožnje u zavoju do prilazne brzine kojom možete proći dani zavoj ili raskrižje. Bitan je i položaj nogu, npr. na slici sam okrenuta na desnu stranu, zato su mi ručice okrenute tako da je lijeva okrenuta prema dolje, a desna prema gore. Također se primjenjuje samo u rikverc kada se okreće u suprotnom smjeru. Pazite da tijekom samog čina ne kočite jer bi kotač proklizao i pali biste na tlo.

Biciklizam više nije samo ljetni sport. Svakako preporučam da okusite čari zimske vožnje. Osim toga, budete li se pridržavali načela koje sam opisao, vaš će trening dobiti novu dimenziju, a pritom biti zabavan i vrlo učinkovit. Vrijedno radite i sretno u sportu!